Șova: Proiectul Autostrăzii Transilvania nu trebuie să mai aibă culoare politică

Șova: Proiectul Autostrăzii Transilvania nu trebuie să mai aibă culoare politică
Publicat: 28/06/2013, 13:55
Actualizat: 16/02/2016, 16:57

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Național, Dan Șova, a declarat, vineri, la Cluj, că proiectul Autostrăzii Transilvania nu mai trebuie să aibă culoare politică și că așteaptă soluții pentru finalizarea acestuia din partea autorităților din Regiunea Nord-Vest și Centru.

Dan Șova a declarat, la Prefectura Cluj, la o reuniune pe tema proiectului privind Autostrada Transilvania, că toți reprezentanții autorităților din Regiunea de Nord-Vest și Centru, indiferent din ce partid fac parte, vor ca autostrada să se facă.

„Am venit la Cluj, nu să vorbesc, ci mai mult să ascult, să știu exact care sunt propunerile și soluțiile reprezentanților politici din Regiunea de Nord-Vest și Centru pentru continuarea și finalizarea Autostrăzii Transilvania. Cred că Autostrada Transilvania este unul dintre proiectele României care nu mai are și nu trebuie să mai aibă culoare politică. Toți de la această masă, indiferent de la ce partid sunt, vor ca Autostrada Transilvania să se facă”, a spus Șova.

Reprezentanții Prefecturii Cluj au afirmat că discuțiile pe tema Autostrăzii Transilvania au loc în contextul realizării unei rețele eficiente de autostrăzi la nivel național, prioritate cuprinsă în programul de guvernare 2013-2016.

La întâlnirea de la Cluj participă prefecți, președinți de consilii județene, primari și parlamentari din județele Regiunii de Nord-Vest, dar și cei ai județelor Sibiu și Alba.

Contractul cu Bechtel pentrul construirea Autostrăzii Transilvania a fost reziliat la finele lunii mai, statul român urmând să plătească companiei americane 37,2 milioane de euro și datorii de 50 milioane de euro.

Dan Șova afirmase anterior că singura posibilitate pentru continuarea proiectului de construcție a autostrăzii este parteneriatul public privat sau concesiunea, probabil urmând să fie utilizată a doua variantă.

El a arătat că a discutat cu 4-5 companii de construcții mari la nivel internațional interesate să participe la acest proiect, iar după încheierea contractului cu Bechtel va fi realizat un nou studiu de trafic, care să ilustreze situația actuală pe respectivul traseu.

„Această autostradă Transilvania va trebui s-o construim în același sistem cum facem și cu Comarnic – Brașov sau Craiova – Pitești, pentru că bani de la buget să construiești 400 de kilometri de autostradă nu sunt. În momentul în care vom încheia contractul cu Bechtel voi angrena în acest proces inclusiv autoritățile locale, cel puțin cele pe al căror teritoriu trece autostrada, cum e Clujul, Sălajul, Bihorul, pe toată lumea care este interesată. Acolo trebuie sa găsim formule financiare s-o facem profitabilă. Noi, ca Guvern, am reușit să găsim bani, vreo 800 de milioane de euro în fonduri europene, ca să construim de la Sebeș la Turda”, a declarat ministrul la emisiunea „După 20 de ani”, difuzată în 12 mai de Pro TV.

Proiectul autostrăzii Brașov-Borș, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 și început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până cel târziu în 2012.

Pe fondul disputelor politice inițiate de partidele care s-au succedat la guvernare și fără bani alocați de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executați doar 52 de kilometri.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Analiza lui Traian Băsescu pentru prezidențiale. Ce s-ar întâmpla dacă Ciolacu și Ciucă ar fi...
Oana Roman s-a săturat de singurătate şi a dat anunţ matrimonial: 'Caut...'
FOTO. Cea mai controversată jucătoare WTA din România face ravagii la început de vară! Imagini...
Unde au fugit azi noapte Irinel Columbeanu și Irinuca, direct de la aeroport. Avem imagini...
Un nou război catastrofal ar putea să cuprindă Orientul Mijlociu. Israelul și Libanul, în tensiune...
S-a 'combinat' în Nuba! N-a uitat mișcările senzuale de la 'Surprize, surprize' și a lovit...
Meteorologii AccuWeather îi avertizează pe bucureșteni: Pericol uriaș de radiații în Capitală începând cu această...
"Rămas bun, prieten drag! O bucată din mine s-a desprins". Lacrimi pentru Andrei, motociclistul de...
Viorel a murit înainte de a-și strânge familia în brațe! Se întorsese în țară și...
Marina Almășan, adevărul din spatele despărțirii de Victor Socaciu: „Personajul care ne tulburase liniștea a...
Româncele vs. ucrainencele! Ele sunt domnişoarele care fac galerie pentru partenerii lor la Euro 2024
Echipamente obligatorii pe toate mașinile din România. Ce pățesc șoferii care nu le au?
Putin adună provizii imense de hrană într-un buncăr high-tech, în eventualitatea unui război nuclear. Unde...
FEMEIA care DEGUSTA mâncarea lui Hitler! Era atât de paranoic încât...
România, țintă pentru Armata RUSĂ. Ne salvează UNGURII: Nu vom permite!
Mireasa lui Jador a răbufnit fără precedent. De ce a fost anulată nunta
Ce a urmat după ce un client i-a aruncat cu cafea în față vânzătoarei. Fata...
Fotografia sfâșietoare de la priveghiul Ancăi Molnar. Fiul de 14 ani, îndurerat lângă sicriu
Ștefania și Cosmin în camera roșie! Care este situația din momentul de față dintre cei...
Imagini de colecție cu Ana-Maria Barnoschi de la cununia civilă!
BANCUL ZILEI. - Aseară m-am îmbătat crunt, nici nu mai stiu cum am ajuns acasă...
Peste 50.000 de oameni au murit prematur în 10 ani din cauza incendiilor de vegetație
×